torsdag, augusti 30, 2007

Grodor & citat ur sportens värld...

"Jag skulle vilja tacka mina föräldrar - i synnerhet min pappa och min mamma."
Greg Norman, golfspelare, håller tacktal efter turneringsseger 1983.

"Mina föräldrar har alltid funnits där för mig, ända sen jag var ungefär sju."
David Beckham om den totala supporten hemifrån.

"Handbollen kommer i sammandrag efter denna sportsändning, så ni som vill se den skall blunda nu. Sverige - Danmark 23-20."
Arne Hegerfors

"Hade det varit fotboll hade han fått ett gult kort. I ishockey är den risken minimal!"
Arne Hegerfors igen...

"Tyvärr har domarna valt att inte blåsa istället för att fria i sådana situationer!"
Lasse Kinch

"Jag trodde att det skulle bli hörna, men bollen var väl inte ute, så Sverige får inkast."
Lasse Kinch

"Nu är vi redo att börja andra halvlek och resultatet, 1-0, har stått sig över halvtidsvilan!"
Agne Jälevik

"Det står 0-0, och det beror på att ingen av lagen har gjort något mål. "
Agne Jälevik, bra på att dra slutsatser...

"Innern går ohyggligt fort... och han faller! Nej ursäkta mig, det var en längdhoppare"
Bo Hansson kommenterar finalen i 400 m häck under EM 1982

"Domarn såg nog inte att det var hands, han följde väl bollen..."
Glenn Hysén

"Nu känner hon doften av guldsmak!"
Fredrik Belfrage

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Sånt här roar mig :)

God torsdag!

2 kommentarer:

Sofia Eriksson sa...

Hahaha, sånt där roar mig också! Kommentatorerna har varit ganska surriga i år också... får se om det blir någon mer "klassiker" av något de sagt...

längdhopparen "i" 400m häck var roligast!

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Ja, Sofia, visst är det lite underhållande ;)

Kram på Dig!