fredag, september 21, 2007

Lyckat lyktköp :)

Japp, jag känner mig nöjd med dagens fynd. Denna lykta, som jag hittade på COOP!!



Ah... Fredag... Smaka på ordet... F r e d a g ... Det är en skön dag när man har en ganska fri helg framför sig...
Visst, mina fredagsplaner har krackelerat lite, men det är ju fortfarande fredag i alla fulla fall.
Hade planerat att laga en överdådig (nu överdriver jag liiiite) middag, duka fint, tända en massa härliga ljus och välkomna helgen tillsammans hela familjen...
Maken blir sen och ska äta i stan... Storebror i huset drog till simhallen... Lillebror cyklade iväg till en kompis... Och kvar blev jag... Låter det som om jag tycker synd om mig själv??!!
Nä, det gör jag väl inte. Eller, kanske lite grann... Fast det finns ju en dag i morgon då, så jag skjuter bara mina fantastiska planer tills dess :)

Jag ska iaf iväg och titta på en handbollsmatch senare i kväll, den planen står kvar.

Sen så har jag ju faktiskt tid att sätta mig ner och pyssla lite... Känner lust till det. Tänkte ta itu med mina små mini-kistor, måla dom och göra lite decoupage. Kanske få tummen ur det berömda hålet och göra färdigt min Tilda-trädgårdsängel...

Glad över idag: Att lillebrors fritidspersonal är så påhittiga och drivna och gör så himla roliga saker med och för barnen!! Och att jag visade min uppskattning för dom idag :)

Vad har gjort Er glada idag?

10 kommentarer:

Anonym sa...

Glad för
att jag lagade den där goda maten och köpte vinet bara för att... :-)
att lillebror fick se dagens ros i lokaltidningen och den kom från mig...:-)
att vi har 2 månaders bröllopsdag idag... :-)*när slutar man fira sånt?*
att jag har Ester som är så duktig... :-)

glad för att du finns i c-rymden, ha en bra helg. kram

Sallys hus sa...

Å va mysigt med en kväll helt för sig själv!!! Vist är jag knäpp??
Ja men det är faktiskt skönt ibland.
Det jag är mest glad för i dag är att jag fått hem min nymålade matmöbel som jag gjort ordning på jobbet utan mannens vetskap. Köpte den på blocket och har nu målat och målat...Det bästa var att han tyckte den var jätte fin och blev glad! Har varit lite orolig att han skulle kasta ut mig! hi hi...
Nu ska jag se Idol, kram Katarina

Sofia Eriksson sa...

Min nya kamera gjorde mig glad! Den är så himla fin, lättförståelig och braig! *superglad*

Vilka jättefina lyktor du har! Jag ska ta tag i det där med att göra fint här hemma snart... Känner att energin så sakteliga börjar komma tillbaka. Och även om det tar massor av energi att städa, så ger det energi att vistas i ett nystädat hem. :)

Jag tycker att det låter skönt med en kväll ensam hemma när man inte har det daglig dags. Jag trivs med att vara ensam, men jag skulle såklart trivas ännu mer med att ha min älskling nära.

Kramar, och trevlig helg! Sofia

Lotta sa...

Hej på dig!

Visst är det så att planerna spricker ibland, men då får man flytta på dom lite, den där överdåniga middagen blir kanon i morgon.

Vad har gjort mig glad idag? Jo, jag har målat om vårt sovrum, och när jag äntligen var klar nu ikväll och fick ställt tillbaka möblerna och sen packat upp det nya överkastet och de ny kuddarna så blev jag så glad, för det blev så fint!

Ha en riktigt mysig helg!

Kram
Lotta

Ps Underbar lykta, jag älskar lyktor!

Sallys hus sa...

Glömde ju säga.........vilken fin lykta!!! Från Coop????? Hur är det möjligt??? Hi hi...
Kram o Godnatt!

NICOLINAS BONING sa...

Hallå där...mysig blogg du har, och vilket fynd du gjorde på Coopen;-)
Hoppas att dina storslagna planer går i lås idag iaf...
Birgitta

Mindi sa...

Tänk att COOP kan ha så fina saker. ;) Skojar bara men jag jobbar på ICA och då får man retas lite. ;)

NU finns receptet på min blogg...
äntligen. :)

Stor lördagskram
M I N D I

Lallis sa...

Vad mysigt!
Ja, jag måste;)
Det blir många och långa stunder med småkissarna dessa dagar och det är sååååå ljuvligt:)(Näe.. inte blev du väl ännu mera sugen nu, va?)Vilken fin ljuslykta! Heja Coop!
Kram Lallis

Lönnergårds Anna sa...

Hej!
Va kul att titta in här. Vilken fin lykta, man kan verkligen fynda på coop.
När jag "skriver" på skyltarna har jag pensel, det blir liksom rätta känslan då men man måste ha en med bra spänst i och inte för trög färg.
Lycka till!
Kramar Anna

netha sa...

Ja mina timmar i stallet gör mig glad och lycklig, det är ett lugn som jag uppskattar.
Visst är det lite trist när man har planer i huvet och alla bara försvinner, blir lite snopet på något sätt. :-) Även fast det kan vara skönt ändå.
Hoppas din lördag blir som du vill.