lördag, mars 29, 2008

Utmärkelse!



Fick denna utmärkelse av goa glädjespridande Monika med bloggen "Mitt i min villervalla" ... Klart man blir glad, vem blir inte det när man blir uppskattad och får goa komplimanger! Tack, Monika! Du är värd den alla gånger, hela veckan ;)

Har då förstått att jag ska föra denna utmärkelse vidare till fem egna bloggare. Tidigare har jag gjort det enkelt för mig, alla jag besöker gillar jag ju!
Denna gången ska jag dock göra som jag har blivit tillsagd. För omväxlings skull *S*.

Dessa bloggar/bloggare vill jag ge denna utmärkelse:

Lantluft - Dubbelörnen är en sällsynt fågel. En kvinna som jag dessutom har förmånen att kunna kalla min goda vän. Då man själv hela tiden ligger på gränsen, då är det skönt att ha funnit en lika heltokig och hämningslös galenpanna! Att hon dessutom har en härligt blandad kompott i sin blogg gör ju inte saken sämre :) Örnis, Du vet att jag diggar dig stenhårt och att våra galna skratt förgyller!

Lilla Ugglebo - trots att Ugglis numera "bara" har sin butiksblogg så delar hon generöst med sig av annat runt omkring henne också. Hos henne inspireras man, blir shoppingsugen, skrattar och suckar trånfullt över hennes kreativitet. Det är alltid lika tokroligt att besöka henne och hennes fina butik.

Min Skattkammare - även Skattkammarfruns butiks- och ateljéblogg förgyller vardagen! Varje gång ett nytt inlägg kommer så fylls man med en sprittande glädje! Även denna goa tjej har jag haft förmånen att träffa ett par gånger och förutom att hon är tvärgo', jätteduktig på sitt hantverk så tar hon dessutom jättefina foton till sin blogg.

Blåbär och annat snadder - Synne, en relativt ny bekantskap för mig som jag snabbt har blivit beroende av *ler* Urduktig på att uppdatera, alltid något nytt att läsa och därtill en massa sanslöst vackra bilder från Norge, där hon bor. Hon har alltid en go' kommentar på lut när hon kikar in och det värmer gott!!

Om livet i ett skatbo - trots att käraste Skatisen idagarna har meddelat oss att hon slutar blogga, så måste jag ge denna utmärkelse till henne. Hon skriver så finurligt bra och vid varje besök på hennes blogg så gick man därifrån med ett fånigt flin på läpparna *S* Hon är sjukt kul att "gnabbas" med i kommentarerna och ett extra plus i kanten för alla gånger hon har hängt på i Örnis och mina virvlar ;)

Kramar till Er alla "där ute"!!!

14 kommentarer:

Min Skattkammare sa...

Åhhhh......ohhhh......åhhhh......!!
Vad fint sagt........TACK! *ler lite generat*
Vad gott det värmer med omtanke och beröm.......
Du får tio såna där av mig.......nej hundra.......you are a special kind of woman.......på riktigt!
Go´kramar till dig!
Har tittat på körslaget....... alla var skitbra!!

Skatan sa...

Hej och tack! Du gör det då svårt för mig att sluta ;-) Ok, jag vilar en stund då...

Stor söndagskram till dig vännen!

Sallys hus sa...

Hallå min lilla vän!!!!
Va lycklig du gör mig så här på söndagmorgonen........jag blir lite generad......skratt.....
Du skriver så gulligt om mig ju.....
Så nu får det bli ett nytt inlägg idag i alla fall då....har ju inga nya bilder så jag tar din då!!!

tack å bock........
...ps...kan jag ge tillbaks den till dig???
Troligen inte men kan man???
Kram kram.....hoooo hooo

Dubbelörn sa...

Tack kompis... partner in crime *skrattar*.

Det är en lättnad att veta att det finns en till galenpanna därute. Man känner sig mindre ensam då *asg*.

Bamsekramen till dig

Ann-Catrin sa...

Grattis till utmärkelsen.. den är du verkligen värd många gånger om!!!
Ha en fortsatt härlig söndag!!
Kramar A-C

mittiminvillervalla sa...

Skitmånga kramar på dej själv du! ;o)

Du är värd alla awarder som finns! Så är det bara! Varför tror du att du är så självskriven på min awardlista! Jo, prexis därför du är du! ;o)

Asgarv! Jag var ju bara tvungen att kolla hur mycket boknörd jag är! 65%! Sen så stod det "Det här är imponerande" "Så mycket litteratur i ett sånt litet huvud!" "Och snygg är du också"

Fattar du om jag sitter här och asgarvar. Dottern ringde just och jag berättade. Mågen som hörde henne också asgarva undrade varför. Då sa han, tur dom inte har webbkam på den där sidan! Hihihi! Vilken fräckis! Han tycker tydligen INTE att jag är snygg!

Men, vadå! Han har ju rätt! Och dessutom är han också bra på att "slänga käft"! Hahahahahaha!

Nu har jag suttit här inne på din blogg i ca 45 min. Är det rekord, månne?!

(telefonsamtal inräknat alltså ;o)

Nu går jag! :o)

Ha det bäst!

Kramelikram ;o)

Monika

faster atta sa...

Grattis till awarden! Den är du värd!! Hoppas att du haft en härlig helg!

faster atta sa...

Grattis till awarden! Den är du värd!! Hoppas att du haft en härlig helg!

Karin i Villa Grå sa...

Hej på dig din goding!

Stort grattis till utmärkelsen, den är du värd! *applåderar*

Söndagssämnig som jag är slirar jag på tangenterna och håller mig därför till korta kommentarer idag ;-)

Kram!

Karin

Karin i Villa Grå sa...

SöndagssÄmnig? Sömnig, menade jag förstås (det är det där slirandet som stör)!

Kram igen!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Grattis grattis till din Award!!!!!
hoppas det vart n skön helg!!

~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~
¨¨¨¨¨¨¨¨¨`·.,(¯`·´¯)¨¨¨¨¨¨¨¨
¨¨¨¨¨¨¨¨¨(¯`·´¯).·´¨¨¨¨¨¨¨¨¨
~♥ W I T H`·.,.· L O V E ♥~
¨¨¨¨¨¨¨¨¨Mamma Millan¨¨¨¨¨¨¨¨
~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Grattis till Awarden!

Den är du väl förunnad.....


Kram Pernilla

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Grattis till din utmärkelse!
Kram
Marie

Dubbelörn sa...

Hör av dig brüden ang imorgon. Bara tanken gjorde att jag inte fick ur mig något vettigt på mobilen *gapskratt*

Kram