torsdag, september 18, 2008

Stökigt, stökigt, stökigt...

Just nu sitter jag och jättesuckar. Och vad hjälper det?? Inte ett endaste skvatt, kan jag torrt konstatera.
Borde ta tag i att plocka bland alla grejer här hemma. Var kommer allt ifrån?? Och kära maken kommer hem sent ikväll, så jag kan inte ta honom som draghjälp. Han brukar vara bra på att dra igång städningen...
Nä, det är väl bara att börja röja och sen dra fram Slang-Tore och motionera honom ett varv.
För som sagt, det hjälper ju inte att sucka och försöka stirra bort eländet!

I morgon är det fredag, skönt va!? I helgen blir det handboll, ljusparty och allmänt helgmys :)

Jahapp, då går jag och börjar städa lite då!

7 kommentarer:

Diverselådan! sa...

Tänk om Slang-Tore träffade våran Sug-Britt, undras vad som skulle hända?
Håller med! Skönt med fredag imorgon. Får se vad vi hittar på i helgen. Nu ska jag titta på Idol och alla optimistiska tondöva som ställer upp.
Kram från Annette

Dubbelörn sa...

Jag drog runt huset igår ;)

SÅ glad att du fick till det med nästa torsdag... något att se fram emot.

Tack för kramen

Synnøve. sa...

Vilka goa namn på dammsugarn det finns.
Kallar min för snabeldraken.
Ska dra runt på henom ett varv med.
Vattna blommor och ordna lite.
Sen blir det helg.
Ha det nu så bra.
Kramen på dig.
synne.

Karin Krut sa...

Jag brukar också försöka med tekniken att stirra ut dammtussarna men dom är liksom mer uthålliga och dom växer till sig till rent skrämmande storlek så jag kan rekommendera att ta fram stora sugen i tid innan du blir övermannad och en del av tussarna ;)
Ha en skön helg
Kram Karin

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hihihihi...underbart namn på sugaren.Våran heter snabeldraken....

sitter oxå å funderar på allt som ska göras.Brukar städa på fredag så det är fint över helgen iallafall.om man skulle få oväntat besök...hihihi...

bara att dra igång.
Önskar dig en trevlig helg!
Kram
Nilla

Tidsmästarinnan sa...

Haha, slang-Tore! Honom har jag en dejt med idag också (han är rätt högljudd tycker jag!)

Ljusparty och helgmys låter alldeles ljuvligt.
Trevlig helg!
önskar
Susanne

Sallys hus sa...

Haaalåååå!

Härligt att höra att du har en slangtore att dra i...blink....

Tack du för pussen!
Jag torkade snabbt bort den men ler lite nu så här efteråt.

Hmmm...jag har inte haft datorn på på flera dagar så jag hänger nog inte riktigt med....
Maskopi........jag???...med vem då???
Fjäderfä!!! Vem kan du mena???
Fattar inget!!!
Härligt blir det i alla fall att få höra era glada röster på torsdag.....kanske lilla ugglehjärtat blir glatt igen...och piggt!!! Och slutar lådsas som om det är 75 år.....

Kraaaam och ha en härlig ljushelg...
Köp votiveljusen som luktar jorgubb/rabarber.......mmmmm...

Katarina