fredag, januari 09, 2009

Aj löööööv min...

...nya tandläkare!

Jo, men det är nästan sant. Jag har rotat upp en ny käftis och hon gör mig trygg.
Så jag känner faktiskt inte det minsta oro över nästa besök. Än.

Fredag. Så skönt.

Har faktiskt varit skitjobbigt nu dom här två dagarna.
Helt plötsligt ska hela familjen upp ungefär samma tid.
Hela familjen ska inte bara upp ur sängarna. Vi ska vara någorlunda pigga också.
Få i sig frukost.
Packa sina gympakläder. Ja, inte maken och jag då. Vi behöver sällan och aldrig gympakläder på jobbet.
Strumpor ska hittas, en buss ska passas och två bilar ska skrapas.
Man hinner vänja sig vid en annan sorts lunk pretty snabbt, hörrni.

Så. Thank God, it's frajjdäjj.

6 kommentarer:

Skatan sa...

Ja du...även om jag är hemmavid så har tröttheten bedövat mig - totalt. Orkar inte sitta rak i ryggen vid bordet utan äter som en krokig korv...

Trevlig frajdäj.

/a

Lallis - liv och leverne sa...

vad skönt att du trivs med tandis!!
Kram Lallis

Min Skattkammare sa...

Dagens tandläkare är snällare än gårdagens, eller är det vi som blivit snällare?? ;o) Jag minns en gång när jag vägrade öppna munnen, mamma fick snällt ta med mig hem igen!
Jag tror det bor en nörd i dig också......joho då, erkänn! ;o)
Goa fredagskramar

Bubbel i vardagen sa...

Jag tycker det kan vara rätt drygt med gympakläder. Inte nog med att de ska med, man ska hålla reda på VILKA dagar de ska med också!

Gårdsromantik sa...

Men visst var man slut - jag stupade i säng på fredagen klockan 14.00 - hade kort dag - hur skall man orka med det här - jag kräver att få bli lyxhustru NU!


Kram Maud

Diverselådan! sa...

Oxveckorna är här...
Bara att bita ihop!
Kram!