onsdag, oktober 24, 2007

Some serious piffing to do...

Många vet nog hur det är och går till när man väl har fått nåt in i skallen... Det ska hända NU! Så funkar jag också, till viss del. En tanke, jag sätter igång och ..... Sen så går luften ur mig. Jag blir därmed högst irriterad på mig själv. Många gånger så kan jag ju också tycka att det är makens fel att luften går ur m i g (den stackaren är däremot helt oförstående hur han drogs in i det hela) , det är ju så bekvämt att ibland ha honom att skylla på.
I alla fulla fall så har jag gått och funderat på att bära upp matsalsbordet, som vi har i ena delen av vardagsrummet, på vinden. I söndags på eftermiddagen så bestämde jag mig för att bordet skulle väck! I stället skulle nån typ av myshörna inrättas där. Härligt! Sagt och gjort, bordet bort. Det stod ju bara där med sin fina linneduk och fick agera vikhörna för tvättade kläder. Ofta även garderob... *suckar högt & ljudligt* Ibland hade bordet tur och fick stolt hysa glada matgäster :) Så nu tänker jag underhålla Er med "före & efter-bilder" :)

Före (avskalat bord, redo för förpassning):




Efter:

Myyyyyysig hörna, va!?!? *fnissar måttligt* Nu måste jag ta och hugga mig själv i stora kragen och fixa till detta!!! Annars kommer det att vara denna kala fläck till golv där fram till ungarna flyttar hemifrån om typ 12, 5 år... Då, i samma veva som lugnet infinner sig här och syskonbråken klingat av så kommer vi att sälja huset och flytta till något mindre och bekvämare. Då kommer vi att konstatera att det var ju bra att vi inte inredde någon liten myyyyshörna där i vardagsrummet för 12,5 år sedan, för då hade vi bara haft ännu mer möbler (typ en hel fåtölj & ett litet pelarbord) att magasinera på Shurgard till ungarna börjar tycka att det är hippt med morsans och farsans unkna gamla grejer...
Nä, det är bara att sätta fart på påkarna och försöka förhindra det jag ser i framtiden.
Jag börjar med att plocka ner lampan som hänger kvar över det förpassade bordet.


Vad det är som ligger på golvet??? Stationsklockan som jag inhandlade för en vecka sedan och som fortfarande väntar på att få komma upp på väggen i köket... Måste fråga maken varför det dröjer så.

Tillägg: Bordet slapp vinden, det har fått ett nytt hem i stället :)

Tillägg 2: Kl. 23.29 den 26 oktober 2007 så hänger lampan ff kvar över det icke existerande bordet... Det är nästan så man får fartvindstårar i ögonen...

34 kommentarer:

Mindre vikt sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

vi får ta med oss örnis för hon vill oxå med :-)
så blev du på bättre humör nu?
kram

Anonym sa...

du ska ju få göra iordning din myshörna, är du inte glad för det?
kolla din mail

NICOLINAS BONING sa...

Vet han var den ska sitta då?
Har en likadan själv,men eftersom det var maken som köpte den så kom den upp innan jag hann tycka till...
Det här blir riktigt spännande vad det är du har på gång i eran myyyyshörna;-)
Vi vill se bildbevis så fort som möjligt!
Kramar/Birgitta

Dubbelörn sa...

Gapskrattar... förstår väl att min initiativförmåga o handlingskraft smittar av sig. Men har du nu fått möbeln iväg så är det bara att tuta o köra.Du får inte tappa tempot! Det var ju det här med arbetsledaregenskaperna... förstår att det är svårt att ta till sig all min info. Men somliga kanske behöver råd av mer privat karaktär för att få detta med delegering att fungera *gapskratt*.

Kolla in MIO o deras fåtöljer! Så måste det vara en fotpall till, annars funkar det inte som myshörna. Du jag har sett ett ursnyggt pelarbord, inte spec dyr heller. Den är så snygg!! Hör av dig så berättar jag mer... Vi kan ta en sväng dit så du får kolla in den...

12,5år?! Nä du, jag kommer på besök snart så då får du ta mig fasen anstränga dig ;)

Kramar

Birgittas minnen sa...

Förstår så väl dina tankar och bryderier, känner igen mej. Och så är man lite beroende av sin äkta hälft till handling, allt kan man inte fixa själv. Det går för långsamt tycker jag, han vill tänka efter. Har andra prioriteringar. Jättefin matsalsmöbel var det ju annars, men man vill ju förändra hemma, och en myshörna har man ju alltid glädje av. Lycka till med förvandlingen och kram.

Ljuva ro sa...

Den där matssalsmöbeln är väl ändå lite för fin för att hamna på vinden... men det är klart, en myshörna är ju inte dumt det! Kolla in B&Q of Sweden, de har superfina fåtöljer och lovechairs som skulle passa utmärkt i en myshörna, kanske en rya också och massor med kuddar... så mysigt!

Diverselådan! sa...

Jag tycker det är lite synd att bära upp det fina bordet och stolarna på vinden, men å andra sidan ska det bli spännande att se hur det blir i myshörnan. Om det tar 12,5 år, har du kvar bloggen då, så man får se hur det går???
;O)
Kramar från Annette

Sallys hus sa...

Är du aldeles tossig????
Hur kunde du låta ett så fint bord flytta hemifrån????
Stolarna då????? Säg att de bor kvar!!!!

Nåja okej jag förstår poängen...men ställ åtminstonde dit två fåtöljer så du kan sääta dit nån du kan prata med....så det inte bara blir du som myser!!!
Lampan kan du ju annars ha kvar...sätt i en kedja med vev sp kan ni dansa limbo där...om det nu inte blir nåt mys menar jag!!

Du ööö filmen....hmm....jag är ju ingen storfilmare precis...har redan glömt vad vi såg....men den var bra...tror jag!!

Bilder från tunnan blev det inga den här gången. Men du ska veta att jag har ryckt upp mig för jag hade i alla fall med mig kameran den här gången....det du!!

Ha en härlig fredag!!
Kram

Moi sa...

Oj, vilken myshörna *tokskrattar*. Ser ju ut som att jag skulle ha skapat den! Men vad sjutton, några fårskinn (självklart de stela, illaluktande självslaktade från nordafrika), färgglada täcken och kanske ett par omaka och stenhårda kuddar på plats så är ju hörnan redo att hysa minst en 10-barnsfamilj...;)Eller så kan jag bo där! Kan medtaga eget "Byggare Bob-tält" att slå upp!

De där loveseatsen är verkligen härliga och jag skulle gärna skaffa en men 1)var ska jag ställa den? 2)tänk vilket bråk den kan vara grunden till hos syskonen (!) och förmodligen slutar det hela med att vi sitter på golvet och storsonen vräker sig i stolen.

Solsjö - Under en vind sa...

Jösses!! Slängde du ut det fina bordet??? Men visst förstår jag..ibland känner man bara att det måste hända nåt nytt!! När sambon reste mycket i våras sålde jag saker varenda gång han var hemifrån....en gång hallmöblerna, en annan båda sofforna....Visst är man tokig ibland....
Är spänd på att se vad du hittar på här i din hörna! Kramis!

faster atta sa...

Jag tycker att ditt matbord är jättefint!! Synd att ställa det på vinden......

kram

faster atta sa...

Missade visst slutklämmen om att bordet redan fått ett nytt hem och slapp vinden..... Vilken tur för bordet och alla stolarna...tihi!

kram

Lotta sa...

Känner igen mig så väl! Men du, du kommer att få en jättefin myshörna där!

Kram
Lotta

Dorthe ♥ sa...

Näää...slängde du ut det underbara bordet??? Suck...du kunne väl ha slängt det hit;o). Men jag är säker på att du kommer att göra en underbar myshörna!
Kram
Dorthe

Mindi sa...

*asg*
vi är nog rätt lika du och jag. ;D

Kram kram kram

"M" sa...

Blir kul att få se vad du ska hitta på där...
,mvh "M"

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Skrattar... så kul du skriver...
Jag känner igen det där att det ska hända nu!!!
Vi får se vad det blir av hörnan...
Kram
Marie

Dubbelörn sa...

Vill bara berätta att dagens röjning har gått som en dans... Har en mapp i datorn som jag klickar på o jag lovar det går inte att sluta skratta... o jag behöver inte hänga över soffan baklänges... el hur det nu var...

Tack för påfyllningen i mappen, kunde knappt somna för jag kunde inte sluta skratta...

But watch your step!*kiknar*

Men samtidigt måste erkänna, underbart när man hittar sin tvillingsjäl *gapskrattar*.

Ha en skön helg!

Dubbelörn sa...

Mappen är kvar o om du tittar på msn så ser du vad jag lyssnar på... dööör
Har mailat dig

Dubbelörn sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Dubbelörn sa...

Har nog aldrig haft så roligt medan jag röjt... nu ska jag sluta o stänga av mappen. Kära mannen kommer strax o jag vill att han behåller sitt positiva intryck om Flisan... så jag får fortsätta umgås med dig... *skrattar*

Kramar i mängder

Dubbelörn sa...

Usch får dåligt samvete när jag tänker på dina officiella ställning i samhället där. Så därför raderade jag den lilla Fruxon. Här är jag ju ändå mer inkognito ;)

Sallys hus sa...

Hmmm... va gafflar ni två om???
Jag fattar ingenting!!!

Men vad var det nu jag skulle säga....jo....hmm...
...vet du jág sitter där i din myshörna nu och sippar på ett glas rött o berättar roliga historier..
det vore jätte kul om det var så för jag kan inga roliga hietorier.

Självklart har jag sparat undan några kartonger.. Ni sk afå köpa dem för 500 kr stycket och får inte kika förns ni kommit hem...
Det låter väl bra va???

Ha en härig helg!
Kram Katarina

Linneagården sa...

haha...åh vad jag gillar dina inlägg. Det är ju precis såhär det är hos (många) av oss, men ingen visar det.
Hoppas du kommer på vad du ska göra med ditt "nya" rum!?
Barnen har säkert en bra idé...
Må så gott & Ha en bra helg
*kram* /madelene

Sallys hus sa...

Å nej du... en å annan krussidull skulle det allt finnas däri också!
Kram

Sallys hus sa...

Asså om man köper en lådda krussiduller så får man det man får... varken mer eller mindre och det ska man va nöjd me...så det så!

Kram O gonatt!

Skatan sa...

Du är för roligt du :D

Klart att bordet skulle väck! Tag nu och borra upp stationsklockan själv. Jag vet att du kan! Koka sedan en kopp kaffe och slå dig ner i rummet och titta på den blivande hörnan och låt tankarna flöda fritt kring vad du skulle vilja se där :)

Jag vet allt som saker som inte låter sig utföras på egen hand...eller som inte blir färdigställda...varför gör man inte färdigt - helt och hållet? Nej, i stället skall man gå där och blänga och vara irriterad över att det ännu saknas en del arbete...finns det fler sådana än jag?

Nu skall jag jobba på. Sitter på jobbet...blä!

Jag länkar dig om det är ok?

Kram!

Nygammalt sa...

Tur att den fina matgruppen har fått ett nytt hem nu. Hade gärna varit mottagaren men har inte plats just nu! Kanske kan du göra en mysig läshörna med fotpall och allt, eller en divan där maken din kan stå och mata dig med vindruvor;) Nähä..inte det nej...
Så du har köpt dig en fin stationsklocka, vart har du hittat din? Har sett att Jysk har någon prisvärd modell. Om man vill att något ska hände (med hjälp av karln) så får man nog dra dit han i örat annars har de 1000 svepskäl att slippa. Lät lite hårt det där kanske.

Ha en härlig helg nu, hoppas ditt "problem" löser sig.

Sallys hus sa...

Byt bild nu!!!
Blir ju deppad av att se det där bordet som mött sin skapare!!


fniss...

Nu sitter jag i din fåtölj med ett glas rött....bablar en hel massa...och äter pepparkaka men brieost... MEN VAR ÄR DU????

Sallys hus sa...

Byt bild nu!!!
Blir ju deppad av att se det där bordet som mött sin skapare!!


fniss...

Nu sitter jag i din fåtölj med ett glas rött....bablar en hel massa...och äter pepparkaka men brieost... MEN VAR ÄR DU????

Dubbelörn sa...

Ja du Flisan det börjar bli tjatigt nu.... Ändra bild el skriv nått nytt!!!!!

Hur länge ska vi står ut med detta??!!!

netha sa...

Jösses va snabb du är jag får sätta på mig ett par skyddsglasögon för att orka titta, det blir sånt vinddrag i ögonen.
Men du det var ett vackert bord och stolar vill jag lova, fast en myshörna (om det nu blir det) är ju inte så dumt.
Släng ut en madrass på golvet och skit i och ta bort lampan så har du ju en perfekt läshörna. :-)
Kramis

Anonym sa...

*ler* Ja så kan det vara ibland - man rycks med av tanken och agerar men sen fastnar man liksom ett tag innan nåt mer händer. :)