onsdag, november 07, 2007

Då ska vi se...

För Er som undrar över fredagens bowling... Eh... Som jag berättat för vissa, mina skor... dom var det nåt fel på.
Men nu ska vi inte ödsla tid på gamla nyheter...

När vi var på älskade 12-åringens cup (*dånande applåder över GULD-medaljen*) i helgen så roade vi oss med litet besök i närliggande köpcentrum mellan matcherna. 8-åringen fick då sin hett efterlängtade hemmanyckel! Inte vilken nyckel som helst, enligt honom själv:



12-åringen som håller på samma lag försökte ju genast att deala till sig nyckeln av lillebror, men där hade han precis inget att hämta.

När vi så kom hem på kvällen så hjälpte lillebror snällt sin mor & far att dammsuga i vardagsrummet inför gästernas ankomst.
Duktig som han är så tog han och dammsög sofforna också, med den älskade nyckeln liggandes i dom slimmade jeansens ficka med nyckelbandet hängades utanför... Ja, Ni hajjar... "Slflörfsh" sa det och så hade han dammsugit upp nyckeln... *avgrundsvrål*
"Maaaammmmmaaaaaa, min nyyyyyyyckel!!!!!!!"
Jag såg skräcken i hans vackra bruna ögon... Hans nyfunna bäste vän uppäten av en sketen Volta-dammsugare...! Jag, som aldrig missar en chans att agera "Superhjältemorsa" tystar Volta-monstret med en äkta superpowerkick på ryggen och fläker upp dess innanmäte med mina bara händer! Varsamt lirkar jag ut lilla nyckeln ur bestens mage, sträcker fram den till den väntande 8-åringens mjuka händer. Lyckan är total och den strålar ur hans fortfarande väldigt vackra ögon :)
Inuti mig sprider sig en skön värme. Jag- Superhjältemorsan.... Synd bara att älskade 12-åringen inte var hemma och fick skåda sin mor i tung action... Det skulle ha varit nåt att berätta i skolan efter lovet...



Måndagen gick då åt till att ta emot samtal från ovan nämnda 8-åring med mycket jämna mellanrum. Typ på varje rast. Minst.

Klockan 10.38:

"Heeej mamma. När sa du att du skulle hämta mig idag? Klockan kvart över fyra? Aha."

Klockan 11.46:

"Heeeeeej mamma. Var det alltså inte klockan fem som du skulle komma hem idag? Nähä. Klockan fyra? Aha, kvart över fyra... Kan inte jag gå hem själv klockan fyra? Eller tre? Ok. Då går jag klockan tre"

Klockan 13.28:

"Hej mamma. Mamma... Nu har vi ju slutat, kan jag inte gå hem nu? Jag har lite ont i halsen... Ok. Tack mamma."

Klockan 13.43:

"Mamma! Jag ville bara förklara varför jag fick ont i halsen. Vi blev bjudna på glass på skolan och jag svalde en för stor bit. Då fick jag ont i halsen. Jag är på väg hem nu."

Klockan 14.12:

"Hej mamma! Nu är jag hemma, nyckel funkade galant!!! Nu ska jag äta mellis."



Men visst är det väl härligt att man kan glädjas så åt en nyckel....

Älskade 12-åringen måste ju få en hippare nyckel. Undrar om han struntar i sitt önskemål om 96-jeans då??!!



Kram på Er alla goa' som tittar in här och lämnar en massa roliga kommentarer!!

26 kommentarer:

Anonym sa...

96-jeans?? vi har inga hippa killar här för jag har ingen aning om vad 96-jeans är för nåt.
att få en hippare nyckel än lillebror kan jag inte uttala mig om för jag vill inte se vad det är för bild på nyckel *håller för ögonen*
kanske luleå hockey blir bra??
visst är det kul med ungarna när dom växer för att dom får ansvar.
stor kram till dig

Dubbelörn sa...

Säger detsamma vad fasen är 96 jeans låter som något fr 70-talet *fniss*.

Härligt att se dig tillbaka, har saknat dig...

Visst är det härligt att få vara superhjälte nångång. Kan se dig störta över voltan o sprätta upp det inre... *gapskrattar*.

Idag när deppigheten var som värst så klickade jag på min Flisan knapp o vips så log världen igen! Tänk vad en Flisan knapp kan göra under för mänskligheten. Alla borde få en alldeles egen Flisan knapp.

Har du ingen tid före 29... Akut
behov av munterhet har uppstått... ;)

Bamsekramarna

Anonym sa...

vad var 96-jeans för nåt??? svara en okunnig en...
du behöver inte svara på vaccinationsfrågan om du inte vet nåt alldeles extra som jag skulle behöva veta

Moi sa...

Både min 16-åring och 8-åring skulle kunna döda för att komma över den där nyckeln!!! Tur att superheromamman hann först till den fruktade Voltan. Ska retas lite med 8-åringen och visa bilden på vad "vissa barn" med mycket mer förstående föräldrar kan få för nyckel...he,he,he,he...

Visst är det härligt med ständiga uppdateringar av tillvaron! Så man inte faller ur och ev missar någon detalj s a s. F ö så vet inte jag heller vad 96-jeans är men, hey, jag bor på landet och använder ord som snajdig och jösses!

Tycker att det är viktigt att lära av historien och ser därmed naturligtvis fram emot mer information om bowlingen!

Linneagården sa...

Nyckeln i livet kan vara en nyckel...poetiskt vá?

Må så gott & god natt /madelene

Ljuva ro sa...

Kollade in jeansen, häftiga! Rara samtal du fått från sonen, värmande hjärtligt tjat, hihi!

Anonym sa...

Efter en tids tystnad från mig. En databas som trotts ha raderat hela min sidas innehåll.. men också en upptäckt om att så inte var fallet utan att maken ställt till det;)
Så bloggar jag igen. Inte på min sida. Den tar ett litet tag till att ordna til, men är du nyfiken på vart jag håller till så finns jag på Facebook och framförallt här: http://korvmedbrod.se
Kika in vet jag!
Kram Lallis/Knasigamamman

Anonym sa...

aha... då vet jag. får fråga 12-åring om han tycker det är hippt... han är iofs inte så medveten om vad som är inne just nu...
matchen gick på vår tv men jag såg den inte, gick det bra?
ha nu en god natt och ladda för helgen. nya matcher eller..??

Dubbelörn sa...

Sitter här i mörkret o uggl.. ppooppps menar örnar...

Hoppas du får en bautasting o tar dig hit... snart...

Bamsekramen till min egen Flisaknapp

Solsjö - Under en vind sa...

Härliga ungar!! Trevlig helg! Kram!

Dubbelörn sa...

Ähhh vet inte... men det lät bra, eller hur? *skrattar*

Kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det var en härlig tid, när man kunde vara hjälte...Nu är det mesta pinsamt som man gör, så njuuut av den här härliga tiden!!
Jag gläds iaf med din son och hans glädje åt nyckeln!!!
Kram
marie

Annakarin Nyberg sa...

Hej! Jag är en kvarleva från 70-talet som undrar vad 96-jeans är för något? Jag känner mig emellanåt förhållandevis hipp, men efter dagens inlägg vet jag inte vad jag skall tro?

Upplys mig är du snäll...

/Hej mitt 70-tal

Skatan sa...

Det var jag...

Anonym sa...

Men vilken underbar 8-åring du verkar ha! Tänk vad en nyckel kan betyda mycket!!! Jag sitter här med ett stooooort leende!

Trevlig fredag!

Kram,
AnnaSv

Sallys hus sa...

Men du.....hur ska man kunna lämna en rolig kommentar nu???
jag sitter ju här på jobbet och storbölar.......jag är väääääldigt trött kan tilläggas....kanske därför jag blir så rörd så jag stortjuter.....gud sååå gulligt!

I vanliga fall hade jag nog asgarvat åt din lille tokstolle...men är som sagt för trött... Har nog jobbat lite för mycket några dagar.
Hela helgen 20 timmar prick.. går åt till trampett kurs...phu...börjar nu i kväll...
Kommer nog somna på en tjockmatta.

Ha en härlig helg!
Kram Katarina

NICOLINAS BONING sa...

Visst är det skönt att få vara värsta Superhjältemorsan ibland...det är dom ögonblicken man suger på när man inte är riktigt så som dom vill att man ska vara...
Nyckeln var snygg,men den hade varit ännu snyggare med LIF istället;-)
Ha en skön helg och kram/Birgitta

Min Skattkammare sa...

Är ute på en "bloggracerrunda"!! fniss
Tjingeling!
Ha´det riktigt skönt i helgen!
Stor kram Kicki

faster atta sa...

Blir dom så stora??? Å, jag får nästan lite ångest när jag tänker på att mina små prinsessor inom en snar framtid kommer att ha egen nyckel..... Men den nyckeln som din son fick såg ut att vara speciell!!!! Jättefin!

kram

Dubbelörn sa...

Hur har du det så här på lördagskvällen? Saknar dig...

Bamsekramen

Mindi sa...

Men alltså VILKEN morsa du är. :)
Woaw vilken räddning du gjorde!!!! :)

Gullisen då som var så lycklig över nyckeln och så försvinner den in i stora dumma brummande dammsugaren. PANIIIIK!

Stor kram från osynligen
M I N D I

Sallys hus sa...

Buu...mamma mu ä dä duuu muuu????

Hej hopp gummi.....nä!!

Kram

Dubbelörn sa...

Men vad gör du???!!! Man kan inte ha en blogg utan att redovisa vad man gör, alla vardagsdetaljer ska finnas med!!!

Det var ju det som var syftet med din blogg att jag bl många andra ska veta precis vad du gör o ska göra o har gjort... Men här få man bara gårdagens nyheter med flera dagars mellanrum utan en endaste info om morgondagens aktiviteter...


Så vad i h*vete gör du???? Och var håller du hus??? Jag saknar dig!!!

Dubbelörn sa...

Men nu börjar jag bli orolig??!!!

Är det något som har hänt???...

Bamsekramar

Skatan sa...

Godkväll flisan. Sov gott!

Min Skattkammare sa...

Hellooooo Flisan!
Jag har en viktig fråga till dig......"romantiknörden"....
Titta på mitt inlägg!
Hi hi
Ha´det gott!
Stor kram Kicki