torsdag, maj 01, 2008

Välkommen sköna maj!


1 maj. Visst låter det väl härligt!? Maj är en underbar månad tycker jag :)

Gårdagskvällen var mycket trevlig. Maten blev så god. Röding och regnbåge i ugnen med persilja, dragon, citron, salt, svartpeppar och smör på... Mums!
En tur till brasan och fyrverkerierna, sen hem och prat in på småtimmarna. Vi har varit lite sega idag...

... så det har varit skönt att halvligga i soffan och titta på SM-finalerna i handboll :)

Grattis till Bajens herrar och Skövdes damer!!


Bilderna är från aftonbladet.se

12 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Härligt med en slappardag!

Kram Maud

Dubbelörn sa...

Har suttit hela dagen framför datorn o väntat på svar ang rödingen!!! Min kära man har inte tillåtit mig att lämna min plats. Jag menar RÖDING, då kedjar min kära mig fast vid spisen tills jag får mer info!!! Så snälla, ge mig mer detaljer.... *skrattar*

Kramar

Lallis sa...

Ja maj är verkligen en härlig månad:)
OCh du... det lät smaskens med maten tycker jag! *ler*
KRam på dig, goa du.

Synnøve. sa...

Hej du...
Ja tack, kom med receptet.....
Snålvattnet rinner redan och klockan är bara 06.24 än.
Sitter o småhuttrar och fryser. Regnet vräker ner....
Klems Synne :D

Glitter och Marsipan sa...

Hej,kul att du kikade in.
Vilken trevlig blogg du har.Måste kika vidare lite.
Ha det gott
kram Anette

~~*Pennyshouse*~~ sa...

åå det låter underbart med en slappardag!

Bara ta dagen som den kommer...

Kram Pernilla

Anonym sa...

Åh, vad gott det lät med röding! *avis*

Kul att se ett livstecken från dig!

Kram,
AnnaSv

Nygammalt sa...

Men gu vad du frestas med maten! Blev ju jättehungrig nu. Lät verklgien supergott.
Kram.

Min Skattkammare sa...

Åhh....det vattnas i munnen! Jag älskar goda fiskrätter!
Tänk att man kan bli så glad över en påhälsning av en liten Flisfru! Som jag undrat var du blivit av, men visst.....det går ju inte att slösa bort för mycket tid här när vädret är såå ljuvligt, det går ju så fort nu....suck! Man vill verkligen ta till vara denna explosion av mirakel varje dag!
Önskar dig en riktigt härlig helg lilla vän!
Kramisar Kicki

Lantliga drömmar sa...

Har just tittat på you tube-klippet "Ken Lee", tack för att du förgyllde min dag! :-)

Majbrasor måste var något svenskt, för det har jag aldrig tidigare hört talas om här i Finland. Vi har bara påskbrasa och fettisdagsbrasa.

Hoppas du får en ritkigt skön helg!

...tulibo dibo doutchuu... :-)

Dubbelörn sa...

Asså, man blir ju lite misstänksam över sådan däringa frågor... *asg*.

Med de brukar ligga runt 38 *sa hon ytterst försiktigt*

Kramar

Dubbelörn sa...

Asså, man blir ju lite misstänksam över sådan däringa frågor... *asg*.

Med de brukar ligga runt 38 *sa hon ytterst försiktigt*

Kramar