måndag, augusti 13, 2007

Mor & son på cykeltur

På eftermiddagen svängde jag ograciöst benet över cykeln för att hämta lillebror hos kompisen. Hade tänkt dra med mig maken, men han åkte och meckade med båten i stället. Solen värmde gott i ansiktet under cykelfärden och svetten lackade friskt. Hade tur och fick kaffe & glass hos vännerna innan vi styrde hemåt igen.

Sonen tyckte jag att jag var aningen mer konstig än vanligt när jag stannade och fotograferade... " Ska du ta kort på blommorna? Ska du??!" Jepp, sa modern och tryckte ner kameran mot en knippe klöver. Klöver är barndomens sommar för mig...





Men sen så ville han sköta fotograferandet när jag åter stannade. Denna skulle jag kunna tänka mig att bärga från skogen hem till tomten för att ha härliga krukor med sommarblommor på:) Men...Nu är varken jag eller någon annan i familjen "Hulken", så den får snällt stanna kvar på sin plats.




Lillebror ute på cykeltur med sin mor :)




Må så gott tills vi "ses" i slutet av veckan! Då, förhoppningsvis, med sköna bilder från Göteborg :)

6 kommentarer:

Sofia Eriksson sa...

Jättefina bilder!! Och även jag skulle kunna tänka mig den där stubben hemma i trädgården! Jisses vad fint man skulle kunna göra runt och på den!

Kram!

Anonym sa...

Vilka fina bilder:)
Kram Lallis

Anonym sa...

Halloj goa du!
Godmorgon!
Kan jag länka till dig bland mina favoriter?
kram Lallis

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Sofia, visst skulle stubben vara en tillgång för en trädgård!? Helt klart :)

Lallis, klart Du får! Blir bara glad :)

Kram på Er!

Anonym sa...

Hej!

Vilken härlig cykeltur och vilka fina bilder!

Kram,
AnnaSv

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Tack Anna! Trevlig tur till Eagle :)